bieganie ruch

Bieganie

Bieganie staje się modne. W pewnych kręgach wręcz w dobrym tonie jest uprawiać tzw. jogging. Wzmożona popularność biegania w Polsce zaczęła się stosunkowo niedawno – dopiero w ciągu ostatnich 4 lat gwałtownie wzrosła liczba osób biegających (i przewyższyła ona liczbę uprawiających jazdę na rowerze czy gimnastykę). Co sprawia, że tak wiele osób podąża tą ścieżką aktywności fizycznej? Bieganie zdobywa tak wielu zwolenników, ponieważ nie wymaga zbyt wielu nakładów finansowych (wystarczą dobre buty i odpowiedni strój), a oprócz tego – niesie za sobą liczne korzyści zdrowotne. Bieganie wzmacnia pracę serca, płuc oraz usprawnia krążenie krwi w organiźmie. Dzięki temu zmniejsza się ryzyko chorób układu krążenia. Ponad to bieganie pomaga w zrzucaniu zbędnych kilogramów jak żaden inny sport. Spalanie tłuszczu (i kalorii) podczas tej aktywności jest wyjątkowo intensywne. Regularne bieganie to doskonały składnik programu odchudzającego. Wzmocniona zostaje jednak nie tylko kondycja fizyczna. Biegając redukujemy również poziom stresu – wysiłek wzmaga bowiem wydzielanie endorfin. Regularne podejmowanie tej aktywności sprawia, że zaczynamy bardziej zwracać uwagę na to, jak na co dzień dbamy o ciało i umysł. W efekcie zyskuje cały nasz organizm, a także inne dziedziny życia.
Wbrew pozorom, biegać można przez całe życie. I nigdy nie jest za późno, aby przygodę z tym sportem rozpocząć. Oczywiście, na początku wytrzymałość naszego ciała pozostawia wiele do życzenia. Wspaniałe jest jednak to, że w niedługim czasie można dokonać naprawdę sporych postępów (zarówno w kwestii podejmowanych dystansów, jak i szybkości ich pokonywania).